Weekendje Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Slebos - WaarBenJij.nu Weekendje Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Slebos - WaarBenJij.nu

Weekendje Washington

Door: tessaslebos

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal!

Er is weer veel gebeurt in 1 week tijd, het lijkt wel alsof ik steeds meer meemaak, het wordt steeds gekker hier :-D

Ik was gebleven bij de Gospel avond in Harlem. Wat een belevenis. Ik hoorde dat het nogal toeristisch was dus ik was heel benieuwd hoe het zou zijn. Ik wilde niet alleen maar met "witte" mensen in een "zwarte" kerk zitten want dan zou het niet echt zijn. Dit was gelukkig niet het geval, de kerk zat vol met vaste kerkgangers. We zaten in de Abyssinian Church en het was net Sister Act! We hebben maar even gezeten, we stonden de hele kerkdienst te klappen :D In het begin stonden er een paar mensen op het podium te zingen en toen dacht ik nog: waar is het koor? Ik was bang dat het niet ging komen maar toen kwam het koor van boven tevoorschijn, in lange gewaden en al. Ze zongen echt prachtig. Ze waren de hele dienst eigenlijk aan het zingen en aan het einde van de dienst gaf een priester een lange toespraak maar het was totaal niet saai, hij had het over Obama, de media en hoe we ons konden verbeteren. Het was heel interessant. Het was grappig om te zien hoe de mensen helemaal opgingen in wat de priester zei en als ze het ergens mee eens waren (ze waren het eigenlijk met alles eens) zeiden ze: HMMM en That's right of Preach!!! Dat was wel grappig :-)

De avond erna was het weer tijd voor team building met m'n collega's Rob en Laura, oftewel een gezellig avondje op stap. Het is altijd leuk met hun en ik lig de hele avond in een deuk om ze. Ze zijn zo grappig, vooral Rob, hij is echt gek! We gingen naar een tent vlakbij Times Square en Laura en ik gingen er ook heen om te kijken of het een goede ruimte was om events te organiseren. Ook was er gratis eten en champagne dus wij vermaakten ons wel ;-) op een gegeven moment kon je ook karaoke doen, Rob stond als eerst met de microfoon in z'n hand, het was hilarisch. Hij en Laura zongen het nummer Don't Stop Believing van Journey (er is een leuke versie op youtube met Lady Gaga en Elton John) We gingen helemaal los ;-)

De foto's/filmpje volgen snel!

De volgende avond ging ik na een etentje met Laura naar de Beauty Bar in de Lower East Side met wat Webster meiden. Je betaalt $10 voor een manicure en een cocktail. Super goedkoop! Het is een oude kapsalon en nu hebben ze er een bar ingemaakt en er zitten 2 vrouwen waar je je nagels kunt laten doen. We maakten het niet laat want de volgende ochtend gingen we vroeg naar Washington!

We werden we alweer om 6.30 opgehaald door de bus en om 11u. waren we in Washington. We hadden mazzel want er ging nog een meisje vanuit de Webster met ons mee en zij ging op bezoek bij d'r tante die al 30 jaar in Washington woont en ze haalde ons op bij de bushalte en bracht ons naar het hostel en haalde ons weer op nadat we klaar waren met sightseeing en bracht ons naar Georgetown, een super leuke wijk waar we zaterdag avond gingen eten. Echt heel lief van d'r en onderweg liet ze ons ook van alles zien, omdat ze er al zo lang woont kon ze overal veel over vertellen dus we hadden onze persoonlijke reisgids. Overdag zijn we eerst het Capitool en Library of Congress gaan doen omdat deze zondag gesloten zijn. Alles in Washington is gratis, musea, monumenten alles. Ze zijn wel heel streng vanwege 9/11 dus je moest overal door de security check en je mocht geen drinken of eten meenemen. We kregen een rondleiding en stonden in de kamer waar de presidenten hun diner hebben als ze verkozen worden en ook waar de ceremonies worden gehouden als ze overlijden. De Kennedy's hebben hier onder andere gelegen. We zijn ook naar Arlington Cemetery geweest waar we het graf van de Kennedy's zagen. Het is het het grootste kerkhof wat ik ooit heb gezien het houd maar niet op echt vreselijk. Allemaal dezelfde witte stenen op een rij. Ook ligt hier de "unknown Soldier" een soldaat die in de oorlog is omgekomen en ze nooit hebben kunnen identificeren. Hier staat 24/7 "guards" bij om het graf te bewaken en uit eerbetoon. Het is niet 1 soldier geweest maar meerdere die ze niet konden identificeren. Sinds 1999 zijn er geen unknown soldiers meer bijgekomen vanwege de techniek en DNA is het niet meer nodig. Dit was heel indrukwekkend. Toen gingen we naar het Pentagon, dit was gewoon een groot gebouw langs de weg, niet zo bijzonder om te zien maar we wilden er toch even kijken. Hier was natuurlijk ook een grote memorial.
The Library of Congress was m'n favoriete gebouw, ze hebben het net gerenoveerd en het is echt super mooi van binnen. Toen liepen we over de "mall" waarlangs alle musea zijn naar the Washington Monument, hier zijn we in geweest en vanaf de top een erg mooi uitzicht op het Witte Huis en Lincoln Memorial. Vanaf het monument liepen we via the World War II (deze was het mooist met een fontijn waar je lekker met je voeten in het water kon) memorial naar Lincoln memorial gelopen langs the reflective pool, een lang waterbad, heel mooi. En toen zondag eindelijk naar het Witte Huis! Super gaaf om in het echt te zien. Ook zagen we z'n helikopter landen maar we konden niet zien of hij erin zat. Z'n heli vliegt ong. 6x per dag over maar toch cool :D We dachten eerst dat de achterkant van het huis de voorkant was en hier konden we heel dichtbij, we waren verbaasd! Alleen kwamen we er later dus achter dat we aan de achterkant stonden. De voorkant is inderdaad een stuk verder weg van het hek en minder goed te zien. Het ligt echt middenin Washington en helemaal niet afgelegen dus je loopt er zo langs dat is wel grappig. Daarna gingen we naar the American History museum, hier wilde ik graag heen omdat daar alle jurken van de "First Ladies" staan tentoongesteld. Heel gaaf om te zien vooral van Jackie Kennedy, m'n favoriet :D echt prachtige pakjes en galajurken.
Voor degene die Julie & Julia hebben gezien (met Meryl Streep) ik heb in de enige echte keuken gestaan van Julia! Haar volledige keuken staat in het museum. Echt heel leuk.
Daarna nog even snel naar the Air & Space museum gegaan en toen zat het er toch echt op!

We hebben een erg leuk weekend gehad, het weer was mooi, het leek wel zomer en we hebben alles gezien wat we wilden zien, alhoewel we ook aan een strikt schema gebonden waren, 1 van de meiden had alles strak gepland :-)
Maar, we waren ook wel weer blij om in NY te zijn...Washington is toch niet zo bruisend als NY en een stuk rustiger..maar ik denk dat alles een stuk rustiger is vergeleken met NY :D dat wordt nog wennen straks....

Afgelopen week was ook leuk met een avondje naar Max Brenner, een tent waar je chocola kan krijgen en veel ook! Heerlijk, we hebben chocola gefondued met aardbeien, brownies, koekjes...erg lekker!
Don. avond kwam m'n nicht Leslie over uit Atlanta en hebben we samen bij Sushisamba gegeten. Beste sushi ooit. En had ook sashimi geprobeerd, heerlijk! Leslie sliep trouwens in hetzelfde hotel als m'n ouders. Te grappig, van alle hotels in NY uitgerekend die!

Vrijdag ochtend gingen Laura en ik op pad naar de Toys R Us winkel op Times Square om een heliumtank te kopen om ballonnen mee op te blazen. Dit is de grootste Toys R Us winkel die er is en ontzettend leuk je voelt je net weer een kind! Een giga reuzenrad in het midden van de winkel, levensgrote Empire State Building en Statue of Liberty van Lego gemaakt, een grote dinosaurus die naar je gromt en een barbie afd. Niet te geloven wat voor barbies ze tegenwoordig allemaal hebben! Kortom een super leuke winkel..daarna gingen we bij de M&M's winkel kijken ook erg grappig met alle kleuren M&M's van de regenboog, niet normaal! En dat allemaal onder werktijd :D

Vrijdag avond was het natuurlijk weer tijd om uit te gaan! Jeetje wat een avond was het zeg. Het was weer een typische NY avond dat je geen flauw idee hebt waar je gaat beginnen en hoe de avond eindigt. Heerlijk! We waren in de Coyote Ugly bar begonnen. De meesten kennen denk ik wel de film Coyote Ugly, waar de barvrouwen dansen en gek doen op de bar. Nou, wij zagen het in levende lijve en waagden ook een poging om de bar op te klimmen! Overal hingen beha's, het waren er wel duizenden! Dat is een soort traditie in die bar dat meiden hun beha's "doneren" aan de bar, er hing er zelfs eentje van Julia Roberts! Maar wij hielden hem verstandig aan ;-)

Toen gingen we naar de Meatpacking naar the Standard Hotel, ik was hier nog nooit geweest en we liepen er langs en besloten om erheen te gaan. Het is een bar op het dakterras met super mooi uitzicht...zelfs op de wc. Ik kwam de w.c. binnen en wist niet wat ik zag. Van de vloer tot aan plafond een giga groot raam met uitzicht over de stad. Dus letterlijk terwijl je op de wc zat kon je lekker naar buiten kijken...wow het was echt gaaf! Rond 3 uur was het toch echt tijd om naar huis te gaan...we liepen buiten te wachten op een taxi, het was ijskoud en we wilden snel naar huis..toen kwam er een limo voorgereden en die bracht ons voor maar $5 p.p. naar huis! Wat een giller, wij met z'n allen in de limo! Veel foto's gemaakt natuurlijk ;-) Het was zo'n witte, lekker fout!

Vandaag ben ik met Steffi gaan shoppen voor een Halloween outfit. Over 2 weken is het al zover en ik krijg deze week hoog bezoek (hans en trudy ma. en Jel don.!) dus geen tijd om er dan voor te kijken dus gingen we vandaag. En we zijn geslaagd, Steffi heeft een Moulin Rouge pakje gekocht en ik ga als Lady Gaga! Geweldige outfit met pruik en zonnebril...ik verklap nog niks jullie zien de foto's wel. Daarna gingen we even in de Limelight kerk kijken, dit was vroeger een disco kerk (we hoopten dat dat nog steeds t geval was) maar ze hebben het voor $15 miljoen dollar gerenoveerd en nu is het een exclusief shopping center. Wel erg mooi gedaan en super mooi van binnen!

Vanavond gaan we weer uit naar Marquee, deze club bestaat al een tijdje en meestal is een club na een paar maanden weer uit in NY maar dit is 1 van de weinige die nog steeds populair is. Ben benieuwd!

Ik kijk erg uit naar m'n bezoek deze week, heb Jel al bijna 2 maanden niet meer gezien dus kan niet wachten! Er staan allemaal leuke dingen op de planning dus wordt weer leuk!

Tot snel! dikke kussen vanuit NYC xoxo

• 17 Oktober 2010 - 09:16

Guus En So:

Ha Tessa, wat een leuke dingen beleef je allemaal! Tja, een toilet met een buitenraam staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje, al is het maar een klein raampje zoals je meestal ziet. Maar wat jij beschrijft... Leuk hoor! Verder valt me op dat je zo enorm enthousiast alles beschrijft, zodat het heel leuk is om je belevenissen te volgen.
    Nou, hier alles goed. Veel groetjes van Guus en So!

• 18 Oktober 2010 - 15:55

Opa En Oma Slebos.:

Je uitvoerige verslag 16 Okt was weer super gaaf!Ook de fotos met je ouders en Vincent hebben we bewonderd. Fijn dat je zoveel beleefd daar. Vast een goede tijd met Jelle gewenst. Jullie beiden de hart groeten van Opa en Oma! XXX

• 28 Oktober 2010 - 14:38

Louis Slebos:

Hoi Tess,
    Wat een "once in a lifetime - story" ben jij toch aan het beleven!!!
    Ben benieuwd naar de nieuwe lading foto's die je weer voor alle lezers in petto hebt.
    groetjes en liefs van Gerda en mij.

• 01 November 2010 - 20:22

Josefien:

Tesje! Ik spreek je eigenlijk iedere dag en zou dit ook kunnen pingen, maar ik vind reageren zo leuheuk! :D haha. De foto`s van Madame Tussauds zijn echt hilarisch! Hahahaha

Ben trouwens veel te laat met het lezen van dit verhaal en je hebt net 5 min geleden een nieuw verhaal erop gezet en je hebt me al gewaarschuwd voor de lengte ervan, dus die bewaar ik voor morgen ;)

I love you!!

xxxxxxxxxxxxxxxx