Thanksgiving and the City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Slebos - WaarBenJij.nu Thanksgiving and the City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Slebos - WaarBenJij.nu

Thanksgiving and the City

Door: tessaslebos

Blijf op de hoogte en volg Tessa

20 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve allemaal!!!

Het is weer tijd voor een update vanuit het koude maar gezellige NY! De lichtjes, schaatsbanen en kerstbomen (de grote bij Rockefeller nog niet) en etalages van Macy's zijn al klaar voor de kerst! Maar.........eerst Thanksgiving volgende week! Eigenlijk de nr. 1 feestdag van Amerika. Eten, eten en nog eens eten daar gaat Thanksgiving om...heerlijk! Het valt altijd op de laatste donderdag van November. Dus ik hoef volgende week maar 3 dagen te werken en dan ga ik don. naar m'n oom en tante toe. Vrienden van hun hebben een huis in Hilton Head, South Carolina dus daar zijn we het weekend. Eerst vlieg ik naar Savannah en dan halen ze me daar op en dan rijden we naar Gary (de broer van m'n oom) & Ellen die ook in South Carolina wonen en daar gaan we het Thanksgiving maal eten, met als hoogtepunt natuurlijk een hele gevulde Turkey!!!! Het is traditie dat iedereen wat meeneemt, dus m'n tante maakt een groente schotel en vast nog 10 andere gerechten (ze maakt altijd teveel) en m'n nicht Leslie komt ook met d'r vriend en zij neemt Mac 'n Cheese mee (macaroni met kaas, typisch Amerikaans) en als dessert wordt er Pecan Pie gemaakt...het water loopt me nu al in de mond dus kan niet wachten!

Voor het zover is gaan we (ik en nog 5 Webster meiden) morgen een dagje naar Philadelphia. Het is maar 1,5 tot 2u met de bus dus je bent er zo. Dan heb ik alle “out of town” trips gedaan die ik wilde doen: Boston, Washington en Philadelphia. Zondag gaan we naar een brunchparty, dat houdt in dat je ong. Om een uur of 3 ‘s middags naar een club gaat, gaat brunchen, en na het eten worden alle tafels en stoelen weggehaald en dan is het feest! Ik heb gehoord dat het heel leuk is dus ik wil het zeker meemaken.

De afgelopen weken waren ook weer volgepland met allemaal leuke dingen. 7 nov. was het weer tijd voor de jaarlijkse NYC Marathon (ik heb ook een aantal Nederlanders gezien!) we hebben aan de zijlijn in Central Park de longen uit ons lijf geschreeuwd om de hardlopers toe te juichen, wat een goeie sfeer hing er! Op een gegeven moment kwam er een vrouw naast ons staan die haar man aan het aanmoedigen was dus we vroegen hoe hij heette en toen “Jim” voorbij kwam riepen we allemaal heel hard: GOOOO JIM! Wij kenden heel Jim niet maar het was wel leuk! :) Iedereen moedigde elkaar aan het was echt heel gezellig. En het was een prachtige dag, dus ze hadden geluk! Het was echt ongelooflijk want zelfs gehandicapte mensen, in een rolstoel, een blinde (die zat een een touwtje vast aan een begeleider) en 1 van de Chileense mijnwerkers liep mee, RESPECT!!!!!!!
Daarna zijn we sushi gaan eten en naar de bioscoop gegaan (ons zondag-sritueel) en hebben “Due Date” gezien, erg grappig echt een aanrader!

Die week erop was het de week van de Victoria’s Secret Fashion Show, dus gekkenhuis. Helaas mochten Laura en ik er niet bij zijn wat best apart was aangezien wij het NY team zijn en allemaal collega’s vanuit Columbus werden overgevlogen om er aan te werken. Erg jammer, maar ben er inmiddels wel overheen ;-) We gingen als schrale troost naar Serendipity’s (Oprah’s favo tentje dus een echte celebrity hotspot) waar we een Frrrozen Hot Chocolate hebben gedronken (hier staan ze om bekend) wat een heerlijkheid!
Ik heb dan wel niet de Fashion Show gezien maar wel zag ik Adriana Lima (1 van de Vic. Secret Angels) haar “wings” passen hier op kantoor. Ze was een fotoshoot aan het doen boven in 1 van de ruimtes en ik en Rob hebben even gekeken. Erg cool! Ze had dit ook aan tijdens de show dus we hadden wel een voorproefje. Het komt de 30ste op tv, dus we gaan het met z’n allen kijken ben heel benieuwd! Katy Perry en Akon traden op en het scheen echt een succes geweest te zijn. Het komt op CBS en het zal waarschijnlijk op hun website te zien zijn dus kunnen jullie ook kijken.

Aan het einde van de week gingen we op Vrij. uit met Evelyn, het was haar laatste avond. Eerst gingen we naar een karaoke bar (altijd leuk) en toen naar Veranda een club waar ze op iedere tafel een waterpijp hadden staan, het wordt hier Hooka genoemd. Het is gewoon fruittabak dus niks ernstigs :) Toen Steffi aan mij vroeg hoe wij het in het Nederlands noemen zei ik Vredespijp :-D na een paar minuten dacht ik, wacht dit klopt niet haha…Jullie kunnen dus wel merken, m’n Nederlands gaat met sprongen achteruit;-)
Die zat. zijn we naar Williamsburg gegaan, DE hippe wijk in Brooklyn, erg leuk, allemaal jonge mensen, vintage winkels en vol met leuke eettentjes en barretjes. Die avond gingen we uit naar Marquee, 1 van m’n favo clubs, altijd een gezellige sfeer en goede muziek! Ondanks dat we de vorige 2 avonden waren uitgeweest gingen Marij en ik heel fanatiek hardlopen in Central Park, dit had ik altijd nog willen doen en ik voelde me ook een echte New Yorker :) het was zo ongelooflijk mooi, het was tussen 4 en 5 en om 5 uur schemert het hier al dus we zagen de zonsondergang toen we bij de “Charlotte” lake aan het rennen waren (een SATC weetje ;-)) en alle herfstkleuren in het park zijn echt schitterend. We hebben een uur bijna non-stop (even een foto pauze) gerend, we waren zo trots op ons zelf! En of dat nog niet genoeg was gingen we daarna nog schaatsen in Bryant park, echt lachen! In het begin was het heel erg wennen maar na 10 min. ging ik best lekker moet ik zeggen! Dus het was al met al een erg actieve zondag maar wel heerlijk…We hebben bijna ieder weekend mazzel met het weer, het is bijna elk weekend helder, droog en zonnig weer.

Deze week begon ook weer typisch New-Yorks. Het was maandag en ik had me voorgenomen om gewoon na het werk naar huis te gaan maar toen kwam Rob met het idée om wat te gaan drinken bij Armani café tot 7u. Prima! Toen vertelde m’n andere collega me dat Rihanna een surprise mini-concert op Times Square zou geven om half 6. Nou, daar moest ik natuurlijk bij zijn dus ik en Rob er heen en het was niet eens zo druk want veel mensen wisten het gewoon niet. We konden haar ook best goed zien en ze was live goed! Nu met dat rode haar valt ze helemaal op, het was top! Toen drankjes bij Armani café (boven op de 3de verd. van de Armani store op 5th ave.), wat bijna gratis was omdat Rob de barman kent. Altijd fijn. Toen gebeurde er nog iets grappigs. Er zaten twee Nederlandse mannen naast me en ze wisten niet dat ik Nederlands was natuurlijk dus ik hoorde 1 op een gegeven moment tegen de ander zeggen: Joh, das best een leuk meisje die achter je zit. Ik begon meteen te grijnzen en ik dacht ik doe nog even of ik het niet versta. Ik lichtte Rob in over m’n plannetje dus toen we weggingen zei ik tegen ze: He, bedankt voor het compliment he! Enne, jullie zijn ook wel leuk hoor ;-) Hun mond viel letterlijk open. Ik liep al weg maar ik hoorde Rob nog zo lekker enthausiast zeggen: She’s Dutch!!!!! Hahaha, de mannen zeiden: We noticed! Leuke actie….

Ik was dus helemaal niet van plan om uit te gaan maar Rob haalde me weer over om mee te gaan naar de Lower East Side (LES, 1 van m’n favo buurten vol met leuke tenten) om tapas te eten en daarna nog naar ong. 10 andere barren, hij weet van geen ophouden! Hij is 41 single en gaat iedere avond op stap, hij houdt het langer dan mij uit en ik ben 23! Laatst telde hij en toen was ie 22 dagen achter elkaar uitgeweest (!) ik vind het knap. Maar wat is het oh zo gezellig met hem! Ik en Jel mogen in zijn appartement met kerst, weet niet of ik dit al heb verteld maar echt super lief van hem! Scheelt ons duizenden dollars. Hij heeft een appartement in Upper East Side vlakbij het park…..prima!!!

Dinsdag ging ik weer met Rob op stap en Laura ging ook mee, we zijn naar een Comedy club gegaan in LES. Er waren 2 komieken van 30 Rock, een comedyserie volgens mij komt het in Ned. ook op Comedy Central. Erg gelachen. Woe. Had ik een afscheids etentje in Soho van Lina, nog een meisje die wegging. We hebben het maar druk met al die afscheidsfeestjes, volgende week weer 2. Wel jammer want ik kon het erg goed met deze meiden vinden maar gelukkig zijn er nog 5 over die sowieso tot Dec. blijven.

Nu is het vrij. middag en typ ik dit op kantoor. Ik ga zo vanuit hier naar de Waldorf lopen, hier ontmoet ik Karen & Erwin (vrienden van m’n ouders) en ga ik daar met ze eten. Zij gaan ieder jaar naar NY en zijn nu dus hier, erg gezellig! Daarna beloof ik naar huis te gaan want we gaan morgen weer vroeg op….Er is gewoon teveel te beleven in deze stad en ik wil overal bij zijn nu het nog kan. Gister was het namelijk precies nog 2 maanden en dan ben ik weer in NL! De tijd vliegt….Weet niet of ik dat wel zo leuk vind ;-)

Happy Friday en een fijn weekend gewenst allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Veel liefs vanuit NYC (L) xoxo




  • 21 November 2010 - 11:36

    Rymke:

    Lieverd! Ik weet natuurlijk steeds wel waar je uithangt, maar zo'n compleet verhaal blijft smullen. Geniet van je laatste twee maandjes, voor je het weet is het voorbij (Maar dan zien wij je wel weer lekker Muhahaha ;-))

    Dikke kus en we skypen!!

  • 30 November 2010 - 13:05

    Josefien:

    Dag liefste!

    Het is inderdaad altijd leuk om zo'n heel verslag te lezen ook al weet ik waar je uithangt ;) hier is het ook heel koud! Morgen is er windkracht 7 voorspeld met -6 en sneeuw! Dat betekend (quote Piet Paulusma) een gevoelstemperatuur van -16! OMG

    Miss you darling

    xxxxxxxxxxx

  • 27 December 2010 - 09:03

    Oom Rob:

    Hoi Tessa, hier smelt de sneeuw net weg maar bij jouw komen sneeuwstormen? Jelle helpt je er wel doorheen. Heel fijne dagen samen en een goed jaareinde!
    Hartelijke groet en kusjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tessa

Actief sinds 05 Aug. 2010
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 40514

Voorgaande reizen:

02 November 2011 - 14 December 2011

Expeditie INChina 2011

06 Augustus 2010 - 17 Januari 2011

New York, New York

Landen bezocht: