The City that Never Sleeps... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Slebos - WaarBenJij.nu The City that Never Sleeps... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Slebos - WaarBenJij.nu

The City that Never Sleeps...

Door: tessaslebos

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal!!!

De titel slaat op het feit dat mijn leventje hier de afgelopen weken echt een gekkenhuis was en ik van hot naar her aan het vliegen was (letterlijk aan het vliegen, per prive jet, daarover later meer :-)) maar weer allemaal super leuke dingen beleefd ook met Hans & Trudy en natuurlijk Jel!

Ik zal eerst even de links geven voor de Washington foto's en nieuwe NY foto's van Halloween die ik beloofd had:

voor Washington:

http://www.facebook.com/album.php?aid=237882&id=583494032&l=7483ad187d

NY:
http://www.facebook.com/album.php?aid=210392&id=583494032&l=a45eb313e1

Er is dus weer ontzettend veel gebeurd maar ik zal even beginnen met de bizarre activiteiten die zich vanacht plaatsvonden in het Webster! Ik werd rond kwart voor 4 's nachts uit m'n bed gebeld door Steffi, ik dacht die zal wel uit zijn want dat is nogal een feestbeest dus ik nam niet op maar toen ze weer belde nam ik toch maar op. Ik hoorde allemaal geluiden en stemmen op de achtergrond en ze vroeg of ik al buiten was...ik had geen flauw idee wat er aan de hand was. Er was brand. Ik had het brandalarm niet af horen gaan in m'n slaap ( het is een oud gebouw en het brandalarm is niet heel luidt) dus ik had niks door gehad. Er was geen electriciteit dus moest me in het donker aankleden en de gang op...Op de gang rook ik rook dus toen wist ik dat het menens was, eerst dacht ik nog aan een oefening maar middenin de nacht komt dat natuurlijk niet voor. Ik was de enige op de gang en toen dacht ik wel even ben ik de enige die hier nog is? Toen ik de trap af liep kwam ik een brandweerman tegen en zei tegen hem dat ik niemand op mijn verdieping zag en dat ik bang was dat zij ook niet op de hoogte waren en dat ze misschien nog sliepen. Je moet eigenlijk op alle deuren kloppen om mensen wakker te maken maar het ging allemaal zo snel dat ik daar niet eens aan toe kwam, ik wilde zo snel mogelijk naar buiten.

Beneden aangekomen lag er een plas water in de lobby, volgens mij waren er wat leidingen geknapt. Buiten aangekomen was een bizar gezicht: OVERAL waar je maar keek waren brandweer, politie en ambulances. De hele straat was afgezet en er stonden ong. 250 meiden op straat. Toen dacht ik okee, dit is echt. Ik hoorde dat het ging om een brandje in de keuken maar later bleek het om een electriciteits brand te gaan, 1 van de kabels was doorgebrand. Het is waarschijnlijk in de keuken of kelder gebeurt, de exacte details weet ik ook nog niet. Het was in elk geval ijskoud buiten en sommige meiden waren letterlijk uit hun bed komen rollen en stonden in hun payama buiten op blote voeten(!) ik had zo met ze te doen. Het eerste wat ik deed was warme kleding aantrekken. Sommige hadden zelfs ook hun laptop en paspoorten gepakt, daar had ik niet eens aan gedacht dus ik was heel even bang dat al m'n spullen zouden afbranden!

Toen stonden we een tijdje met z'n allen in de lobby van het gebouw tegenover de Webster, te wachten op nieuwe informatie. Een uur later kwam er een vrouw vertellen dat we naar Hotel New Yorker moesten, dat we daar in de lobby konden zitten, dat is 2 blokken verder. We zaten daar denk ik nog geen half uur toen we te horen kregen dat we naar onze kamer mochten om onze spullen te pakken. We snapten niet wat ze daarmee bedoelden maar toen we bij de Webster aankwamen kreeg iedereen een zaklamp omdat alle electriciteit was uitgevallen en mochten we weer naar bed. Gelukkig rook ik geen rook meer op m'n verdieping of in m'n kamer. Ik hoopte stiekem dat alles de volgende ochtend weer normaal zou zijn en dat ik het allemaal gedroomd had, maar helaas niet! Er was nog steeds geen electriciteit vanochtend, geen warm water, geen internet, geen ontbijt (maar dat was wel logisch) en we moesten nog steeds met zaklampen door het gebouw, op de gangen is het heel donker omdat daar geen ramen zijn. Het is echt afzien en we hopen echt dat het snel is opgelost. Sprak net een meisje die nog in het Webster zit en er was nu helemaal geen water dus ze konden niet eens het toilet doortrekken...Hoop gewoon dat het snel is opgelost want het hele Webster staat op zijn kop, veel meiden gingen ook niet werken vandaag maar ik wilde daar juist weg. We gaan misschien van. naar Bondi, daar kan je voor $20 drinken en eten wat je maar wilt 2 uur lang. Dat is misschien wel een goed idee want denk niet dat het Webster vanavond eten serveert :-)

Poeh poeh, wat een drama's zo middenin de nacht! Moet er zelf nog een beetje van bijkomen! We hadden gister een super leuke avond gehad voordat dit allemaal gebeurde, het was namelijk Halloween en er was een grote optocht in the Village. We hadden eerst bij een super leuk tentje Mexicaans gegeten (en heerlijke Frozen Margaritas!) en gingen toen de parade bekijken, je keek je ogen uit, mensen hadden echt hun best gedaan om er apart uit te zien er kwam van alles voorbij. Er was een Michael Jackson met 5 bodyguards om zich heen die over straat schreeuwde: No pictures please stand back, stand back! Dus eerst dacht je wat is daar nou aan de hand, en toen zagen we dat Michael Jackson er zogenaamd tussen liep, was heel grappig gedaan. Ook was er een man verkleedt als Tiger Woods en er rende een vrouw met een lange blonde pruik achter hem aan met een golfclub :-D dit was echt TE grappig! Natuurlijk had ik weer als enige niet door wie Tiger Woods moest voorstellen dus dacht eerst dat het Obama was, dus ik vroeg al: Wie rent er achter Obama aan met een golfclub? Weer 1 van mijn slimme opmerkingen ;-) hihi...

Zat. waren we ook uitgeweest naar een Halloween feest en ik was verkleed als Lady Gaga! Ik moet zeggen dat het wel grappig gelukt was en ik kreeg er veel aanspraak op. Iemand ging zelfs op z'n knieen voor me en iedereen wilde met me op de foto.Het was dus helemaal geslaagd!

Ik blik nu weer even 2 weken terug waar ik gebleven was met m'n laatste blog. Hans & Trudy kwamen dus ma. 18 okt. aan. We spraken af in Hotel New Yorker (wel grappig, hier sliepn zij en gister zat ik daar vanwege brand) dat is dus maar 2 blokken van het Webster dus lekker dichtbij. We liepen langs de Hudson over de pier naar de Boatbar, deze is helaas gesloten voor het seizoen. Toen zijn we doorgelopen naar het einde van de pier, hier zit een super groot sport complex/haven Chelsea Piers. Heel mooi en hier zijn we wat wezen eten. We hadden uitzicht op een super grote golf afslag, en er lagen wel honderden balletjes dat karretje bleef maar rondrijden over het veld om ze op te zuigen :-)

De volgende dag moest ik eerst werken en toen gingen we naar een basketbal game van the Knicks vs. the Nets. Dat is New York tegen New Jersey, de grote concurrent. Het was heel spannend want het ging gelijk op en in het begin stond Jersey zelfs voor. Gelukkig haalde de Knicks op het einde in en wonnen ze! Het was meer een show dan een basketbal wedstrijd. Om de paar minuten kwamen er cheerleaders op het veld dansjes doen en spelletjes met het publiek. Het was wel erg leuk gedaan.

Krijg nu net te horen dat alles het weer doet bij het Webster!!! Ik kan weer douchen :-D

De volgende avond had ik een erg leuke verassing voor H+T in petto:-) ze kwamen me ophalen bij het kantoor dus na een rondleiding liep ik me ze over broadway en stopte bij de Wintergarden, toen liet ik 3 tickets zien voor Mamma Mia! Het was super echt heel leuk gedaan en op het eind deden ze nog een paar nummer extra, het was net een concert! De dag erna was het zover ! Jel kwam aan in NY :D het was super om elkaar weer te zien wel een beetje raar in het begin maar na 5 min. was het alsof ie nooit was weggegaan.
Na een rondleiding op kantoor liepen we naar het Hudson Hotel waar we verbleven. Een prachtig hotel met alleen wel absurd kleine kamers waar je letterlijk je kont niet in kon keren, vlakbij Columbus Circle en dus dichtbij m'n werk. Niet dat ik hoefde te werken, laura had me alle dagen vrij gegeven echt super lief. Die avond gingen we wat drinken in the Village met collega's Rob en Mo was super gezellig. Hij had weer een lading stroopwafels meegenomen en iedereen op het werk is dol op ze en er wordt om gevochten hier! Ook had hij voor Laura en Rob een leuk souvenirtje meegenomen, pantoffels van klompen in delfs blauw, ze vonden het geweldig!

De volgende dag gingen we met H+T op pad en hebben we de Staten Island ferry gedaan langs vrijheidsbeeld en geshopt in Soho, en Meneer Ugg weer heel blij gemaakt. We moesten zelfs een tijdje wachten er stond een lange rij voor de deur, met z'n 3en hadden ze 4 paar gekocht dus iedereen was geslaagd.Toen hadden we een heerlijk diner in jawel....de Boathouse, m'n favoriete plek! Helaas was het wel al donker toen we daar aankwamen dus ze hebben het uitzicht niet echt goed kunnen zien helaas. Maar misschien komen we er ooit nog eens terug ;-)

De volgende dag vlogen H+T in de middag terug en vertrokken Jel en ik 's ochtends vroeg naar Boston voor een dagje. Met de bus was het maar 3 uurtjes rijden. We hadden een volle dag en het weer was lekker het was fris maar het zonnetje scheen dus dat was lekker. Het was voor ons allebei de eerste keer dus toen we bij South station aankwamen kochten we een stadsplattegrond en zijn we maar gewoon rechtdoor gaan lopen en kwamen uitendelijk bij China Town uit en vanaf daar liepen we richting de Freedom Trail, een route die je gratis langs alle hoogtepunten van Boston brengt, ideaal volg gewoon de rode lijn op de straat en lopen maar! Het is echt een super leuke stad met gezellige pleintjes, leuke winkels en straatjes. We vonden het allebei erg leuk voral omdat je alles kon lopen en het leek wel een Europese stad. Ook waren we bij harvard University wezen kijken omdat het zo bekend is, was ook erg interessant om te zien. Er was een Regatta bezig, een roeiwedstrijd dat is een heel populaire en fanatieke sport wat ze daar doen voor studenten.

Toen zijn we bij de wereldberoemde Cheers bar clam chowder gaan eten op aanraden van m'n moeder, heerlijk :D Om half 9 werden we weer opgehaald door de bus en waren rond middernacht weer in New York. Zondag zijn we lekker in het park gaan picknicken, het was een mooie dag, we hebben eigenlijk iedere dag goed weer gehad. Toen liepen we over de High Line park van Chelsea naar de Meatpacking en aten hier bij Spice Market, super goed restaurant, echt een aanrader! Ook hadden we wat bij Gansevoort en Standard Hotel gedronken op het dakterras! Jel keek z’n ogen uit en vond het uitgaan in de Meatpacking geweldig. Maandag zijn we naar Jersey Gardens gegaan in New Jersey. Dit is een grote outlet mall met alle grote merken. Ik had van wat Webster meiden gehoord dat het echt de moeite waard was. Wij vonden het wel een beetje tegenvallen. Ik had alleen 1 sjaal gekocht maar gelukkig was Jel wel wat beter geslaagd. Die avond zijn we bij Bondi Road gaan eten die Australische bar waar ik al eerder over vertelde, voor $20 all you can eat and drink…daar houden wij van! Dinsdag leek het wel alsof het weer zomer was in NY, het was 25 (!) graden en we hebben lekker in het park gezeten totdat Jel helaas weer terug moest naar NL. Dit keer was het afscheid gelukkig niet zo erg omdat het nu goed zit en m’n leventje hier wel min of meer op orde heb;-) Vanaf toen was het erg druk, die avond ging ik meteen met de meiden uiteten bij Markt, een Belgisch restaurant in Chelsea, voor de verjaardag van Marij. Heerlijke mosselen gegeten met Vlaamse frieten..mmm… Die avond moest ik meteen m’n tas weer inpakken want de volgende dag vloog ik ‘s avonds naar Columbus, Ohio met JAWEL de prive jet van het bedrijf!!!!! Kan nog steeds niet geloven dat ik dat heb meegemaakt maar het was in elk geval te gek…een rode loper leggen ze uit voordat je het trappetje opklimt het vliegtuig in, lekker lederen stoelen en je kreeg wijn en kaasjes met toastjes. Ik en Laura vermaakten ons wel. Zij ging ook dus het was wel fijn dat we samen konden vliegen. Daar aangekomen haalde Lauren me op van het vliegveld en ik logeerde 2 nachten bij haar en Brett, d’r man. M’n mond viel letterlijk open toen ik hun huis zag, echt net een paleis! Het was prachtig! Ik kreeg m’n eigen kamer (met een heeeerlijk groot bed) en een eigen badkamertje. Ik wilde niet meer terug naar het Webster, dit was beter dan het Hudson Hotel! Het was ook heerlijk rustig als je in bed lag want het huis was omgeven met bomen. Wat een rust…dat ben ik na al die tijd in NY niet meer gewend. In New York hoor je ALTIJD wat.

De volgende ochtend stond er een lekker ontbijtje voor me klaar met French Toast vers fruit en bacon.. yummie! Ze verwenden me daar wel hoor! Toen gingen we naar kantoor. In Columbus is het hoofdkantoor van Limited Brands dus het was erg leuk om dat te zien en de rest van het team in het echt te ontmoeten. Die dag hadden ze geregeld dat ik met het hoofd van het interne communicatie team een dagje kon meelopen vanwege m’n opleiding, ze dachten dat dat wel interessant zou zijn. Nou dat was het zeker! Ik kreeg meteen een opdracht en ze gaf me allemaal informatie over hun afd. wat ze precies doen waarom en hoe, echt super interessant en heel gunstig voor m’n stage verslag. Ze boodt me meteen aan om volgend jaar terug te komen om m’n scriptie daar te schrijven. Dit zou natuurlijk super zijn! Wordt vervolgd….
Ook ontmoette ik 2 vrouwen van het Externe comm.. team. Ook erg interessant, zij hebben namelijk met de media te maken en doen veel voor de Fashion show. Dat ene meisje was mijn leeftijd en net klaar met school. Ze vroeg of ik al een taak had mbt de fashion show. Hier hebben ik en Laura nog niks over gehoord dus dat zei ik. Toen ze zei ze nou ik wil zeker met jou in contact blijven dus als we hulp kunnen gebruiken laat ik het je weten, dit zie ik natuurlijk helemaal zitten! Ook vond ze het interessant dat m’n studie internationaal gericht is en ze wilde ook daarom contact met me blijven houden. Van mij mogen ze wel een Limited Brands Amsterdam openen! LB breidt zich steeds meer international uit en hebben hun eerste Bath & body works winkel geopend in Dubai vorige week, VS komt daar nu ook naartoe en uiteindelijk ook Europa. Ik kan niet alle ins & outs vertellen, ik heb een beroepsgeheim, serieus haha, ze zijn hier heel erg van het mondje dicht en niemand mag het weten.

Toen haalde Vicki me ‘s middags weer op en reed me langs de “Wexner property” Les Wexner is de baas van het bedrijf en heeft alles opgezet. Hij is in Columbus net een celebrity en heeft altijd bodyguards om zich heen. Hij heeft ontzettend veel gedaan in Columbus, hier is hij ook geboren en getogen. Hij heeft de hele wijk waar Lauren in woont ontworpen en laten aanleggen. Hier wonen dan ook veel Vice Presidents en Executives van het bedrijf. Hij is zo ontzettend rijk echt niet normaal. Z’n stuk land was inmens groot en je kon van de weg af jammer genoeg niet z’n huis zien maar wel z’n stal waar hij paarden heeft en het gastenverblijf wat natuurlijk al zo groot als een kasteel was. Ook heeft hij Easton aangelegd, een outdoor shopping mall waar ik die avond met Lauren ging shoppen. Het is prachtig met mooie lichtjes in de bomen, kleurfonteinen, restaurantjes en natuurlijk alle winkels van LB waaronder ook een testwinkel van Victoria’s Secret Sport. Hier heb ik een super leuke sport outfit van Lauren gehad, ze stond erop dat ik het van haar kreeg. We kregen met haar pas overall 40% korting. Ik heb bij Henri Bendel hele mooie zwarte leren handschoenen gekocht. Toen gingen we daar lekker uiteten en naar huis. De volgende dag vloog ik alweer ‘s middags om half 6 terug naar NY. ‘s Ochtends hadden we eerst een grote meeting met alle leden van ons team. Het was heel interessant om daarbij te zijn omdat ze dan van alles bespreken waar ik normaal gesproken niet bij ben. Ook werden mensen die nieuw waren verwelkomd waaronder ik, ik moest opstaan en zwaaien. Ze vroegen of ik uit Holland, OH kwam, dat is een stad in Ohio maar ze wisten natuurlijk wel dat ik uit die andere Holland kom. Daarna hadden we Halloween viering, alleen ons team van events was verkleed dus maar een handjevol mensen, de rest van het team allemaal niet dat was wel jammer. Vicki had de 1ste prijs gewonnen, zij was als Snooki van Jersey Shore, het was hilarisch! Toen ging ik met Matt, m’n andere collegaatje naar Downtown Columbus, hij wilde het graag laten zien en het was een leuk stadje. Toen ging ik terug naar Haley (de baas van interne comm..) om aan m’n opdracht te werken. Ik kreeg de opdracht om de presentatie van Les door te nemen en de belangrijkste stukken eruit te halen, ze wilt hier namelijk een 5 min. durend filmpje van maken. Dat ik die presentatie mocht doornemen was wel interessant omdat dat ook allemaal vertrouwelijke informatie is. Ik weet nu veel meer over het bedrijf. 1 ding: het gaat super goed.
Toen werd ik opgehaald om weer terug naar NY te gaan. Lauren had me aangeboden om het hele weekend te blijven maar ik wilde zo graag Halloween in NY vieren, dit was de eerste keer dat ik het in Amerika vierde dus dat wilde ik graag hier doen. Nou de rest heb ik jullie allemaal verteld dus ik denk dat het einde van het boekwerk in zicht is.

De fashion show is 10 Nov. dus ik hou jullie zeker op de hoogte!


Dikke kussen en knuffels vanuit
The city that never sleeps...

(ik hoop vanacht wel op wat “sleep” en geen onverwachte telefoontjes middenin de nacht over brand alarmen!)


  • 01 November 2010 - 20:41

    Rymk:

    Hey lief, wat een welkome afwisseling van het lezen van alle serieuze dingen voor mijn tentamen! Al wist ik natuurlijk de meeste dingen wel, het was toch heeerlijk om te lezen! Wat een heftige nacht, zeg. Ik hoop dat je dat niet meer hoeft mee te maken. Dikke kus!!!

  • 01 November 2010 - 21:10

    Nick & Mariek:

    Heyyyyy lief,

    Wat een verhaal weer he, maar goed de helft had ik al tijdens ons drie uur durende gesprek op skype gehoord (eerder driekwart) haha... Nou hopelijk vanavond rustig nachtje schat! Dikke knuf en kus Mariek en Nick

  • 02 November 2010 - 09:36

    Oom Rob:

    Hoi lieve Tessa,

    Wat een mooie foto's maakte je in Washington! Ook fijn weer te lezen wat je allemaal uitspookt. Wel eng, die brand, pas maar goed op jezelf. Lijkt me leuk als je iets kan doen voor de fashion show. Succes met alles.

    dikke kus!

  • 02 November 2010 - 10:11

    Mama Sharon:

    Glad you can shower again!! Good talking to you yesterday. Will they get a better alarm system so that you girls on the 8th floor can hear it go off?? With your communication skills, you should be able to convince them that this is imperative!! Otherwise, threaten to go to the newspaper about this. (ha!) Hope you can work on the fashion show too!! Would be good for your intern report. Have a good day on Broadway. And bundle up!! xoxo

  • 02 November 2010 - 11:53

    Guus En So:

    Ha Tessa, wat een avonturen allemaal, onvergetelijke ervaringen moeten dat zijn. Leuk dat de familie er ook was. Nou, hier in Hoogland is allemaal maar erg saai vergelijken met daar bij jou, maar we proberen de tijd toch maar door te komen, deze donkere dagen voor sinterklaas...
    Groetjes van Guus en So

  • 08 November 2010 - 16:41

    Tante Jos:

    lieve tessa,wat maak jij toch een hoop mee,wat een energie!!!fijn dat jel ook weer even is geweest om samen te zijn.geniet van alles en succes met je werk.ik lees met plezier je verhalen.groetjes Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tessa

Actief sinds 05 Aug. 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 40522

Voorgaande reizen:

02 November 2011 - 14 December 2011

Expeditie INChina 2011

06 Augustus 2010 - 17 Januari 2011

New York, New York

Landen bezocht: