Last week in the city! van NY naar NL... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Slebos - WaarBenJij.nu Last week in the city! van NY naar NL... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tessa Slebos - WaarBenJij.nu

Last week in the city! van NY naar NL...

Door: tessaslebos

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Halloo lieve allemaal!


Sorry sorry sorry dat ik zo weinig van me heb laten horen de afgelopen tijd. Ik heb het zoo druk gehad en veel bezoek hier dus weinig tijd om te schrijven..Ik heb in elk geval een top tijd gehad met iedereen die hier is langsgekomen dus super bedankt allemaal, hoop dat jullie het ook net zo leuk vonden :-) Kerst was echt magisch hier, zo mooi! De hele stad hing vol met kerstversieringen, lichtjes, kerstbomen (vooral de grote bij Rockefeller was fantastisch om te zien) schaatsbanen, etalages bij Macy's, Bergdorfs en Saks...GE-WEL-DIG. Gelukkig was Jel voor de grote sneeuwstorm aangekomen zonder problemen. Voor degene die het misschien niet hebben meegekregen, op 2de kerstdag was er hier een blizzard. Er is in tijden niet zoveel sneeuw gevallen. Het had maar 1 dag en nacht gesneeuwd maar de hele stad was volledig onder het sneeuw. Complete auto's zag je gewoon niet meer. Het was zo bizar! Wel heel cool om mee te maken, het leek wel een film :-D Dus we hadden geen witte eerste kerstdag maar 2de kerstdag hadden we meer dan genoeg sneeuw. Eerste kerstdag zijn Jel en ik naar de Knicks-Bulls game geweest in Madison Square Garden, jel z'n eerste sportwedstrijd in Amerika! Hij vond t geweldig. Het is meer show dan basketbal maar erg leuk om mee te maken. Die avond aten we bij Rockefeller Center aan de schaatsbaan en kerstboom dus we konden heerlijk mensen kijken die aan het klungelen waren op de schaats :-D erg leuk! Die tweede kerstdag zouden we op een dinnercruise gaan langs de statue of Liberty en Brooklyn Bridge by night maar vanwege de storm was het afgelast, gelukkig heb ik m'n geld terug gekregen. Was wel jammer maar met dat weer was het ook geen doen. De hele stad was in rep en roer. M'n collega die in Long Island woont heeft 4 uur staan scheppen om z'n oprit sneeuwvrij te maken (!) Het was gekkenhuis.

Die maandag zouden Lis Mars en Ben aankomen maar alle vliegvelden waren vanwege de blizzard gesloten. Hier waren we al bang voor en ze belden ons 's ochtends vroeg al dat hun vlucht gecanceled was. Gelukkig konden ze wel met de middag vlucht mee. Eind goed al goed dachten wij. Totdat we heeeel toevallig vrienden van Jelle tegen kwamen in de Bloomingdale's in Soho, zij waren ook op vrienden aan het wachten die die dag in NY zouden landen maar volgens hun was JFK nog dicht. Wij dachten hoe kan dat nou, ze zitten nou in de lucht hier naartoe. En ja hoor, een paar uur later kregen we een telefoontje dat ze gestrand waren in Minneapolis, nou ik kan je vertellen: NIEMAND gaat vrijwillig naar Minneapolis! haha deze stelling had Ben ondervonden toen ze daar waren. Delta had beloofd om ze de volgende dag naar JFK te vliegen maar dat ging uiteindelijk niet door. Alles was nog dicht, zelfs m'n kantoor was die maandag gesloten vanwege t weer, het was te gevaarlijk om te reizen. Dus vertelde Delta doodleuk dat de volgende vlucht pas vrijdag zou zijn. Nou toen zaten we allemaal wel even in de stress, we waren echt bang dat ze niet meer naar NY konden komen. Ze zouden namelijk zaterdag al naar huis gaan. Ze hebben echt iedere airline afgebeld die er maar bestaat maar ze zeiden allemaal nee, sorry we kunnen niks doen. Uiteindelijk heeft Marcel z'n compagnon een vlucht op woensdag via Chicago en Philadelphia gevonden en van daaruit naar NY. Wij zeiden toen dat we een auto zouden regelen en hun daar ophalen. Zo gezegd zo gedaan, ongeveer. Het is uiteindelijk geen huurauto geworden omdat we of geen creditcard of rijbewijs hadden op 1 naam dus Jel en ik hebben uiteindelijk de trein naar Philly gepakt en toen we daar geen auto konden huren hebben we een taxi gepakt. Wat een avontuur! Normaal ben je binnen anderhalf uur in NY nu hebben we er bijna 3 uur over gedaan maar goed, we waren met z'n allen in NY eindelijk! Dus ze hadden 2 dagen vertraging maar konden gelukkig tot maandag blijven dus hebben ze omgeboekt anders was het de moeite ook niet meer.

Het was uiteindelijk super gezelllig en we hebben veel leuke dingen gedaan samen. Ik en Lis zijn die donderdag avond naar de Rockettes show geweest in Radio City Music Hall, echt super gaaf zo'n mooie zaal! We hadden super goeie plaatsen en zaten bijna vooraan. Het is een kerstshow die jaarlijks terugkomt en super populair is.Erg gaaf om te zien. Die vrijdag had ik de statue of liberty en Ellis Island cruise geboekt. Echt super leuk en het weer was super. Na de blizzard was het eigenlijk alleen maar stralend mooi weer dus dat was wel lekker. Op Ellis Island hadden we een audiotour dat was erg interessant want ze namen je echt mee terug in de tijd waar alle immigranten aankwamen en hoe dat dan ging. Ze moesten hun bezittingen laten zien, medische keuring en een psychologische test. Ze waren heel streng toen en als er ook maar iets niet klopte dan werd je geweigerd en mocht je het land niet in. Je kreeg ook hartverscheurende verhalen te horen van families die uit elkaar werden gehaald echt heel zielig :-( heel bijzonder om daar geweest te zijn dat had ik zelf ook nog niet gedaan.

Die avond was het alweer oud & nieuw! Duizenden mensen stonden op Times Square al vanaf 3u 's middags om de Ball Drop te zien. Het grootste evenement in NY met Newyears. Om 12u zakt de grote glitterbal om TS en dat is een hele happening met optredens en het wordt op tv uitgezonden. Wij hadden natuurlijk geen zin om de hele dag weg te gooien door op een plein te gaan staan dus zijn we lekker gaan eten vlakbij Central Park dat we vanaf daar het park in konden lopen. Hier lieten ze op schermen de ball drop zien en een grote vuurwerkshow. Het was nog beter toen we daar aankwamen want vanaf de plek waar wij stonden in het park kon je gewoon in de verte de Ball drop zien! Daarna een hele gave vuurwerkshow van wel 20 min. lang..echt geweldig! Daarna zijn Jel en ik nog uitgeweest en de volgende dag ging hij alweer weg en kwam Mariekje aan! Dat was wel super timing. Ik bracht Jel naar t vliegveld en toen hij door de douane moest kwam Mariek net aangelopen echt super. Ze wist niet wat ze zag haha ze vond t helemaal gweldig hier. Ze begon al te gillen toen ze een gele schoolbus zag! :-D heerlijk kind. Ik heb dr mee uit genomen en haar, Lis Marcel en Ben het kantoor laten zien en Mariek logeerde bij mij in t Webster dus zij heeft echt gezien hoe ik hier leef.We hebben een super week gehad samen. We zijn bij de David Letterman show geweest, Good Morning America waar we Nicholas Cage te gast was, geshopt geshopt en geshopt natuurlijk, uitgeweest, Central Park, Ground Zero, Sex and the City tour, Boathouse, Sushisamba, Times Square, Meatpacking, Top of the Rock (bovenop Rockefeller Center, mooiste uitzicht ooit!) Kortom teveel om op te noemen. Ik had een weekschema gemaakt met dingen wat we konden doen als ze hier was en we hebben het meeste gedaan. Je kan het helaas ook niet allemaal in 1x doen maar dat is juist zo leuk in NY, er is hier altijd wel wat.

Mijn laaste weekje is aangebroken. M'n collega's zijn heel verdrietig en zeggen steeds dat ik moet blijven. Echt lief. Ze hebben een afscheidsborrel voor me georganiseerd deze donderdag avond in Bondi Road, hier kwamen we vaak met z'n allen. Lekker goedkoop en gezellig in de Lower East Side. Het is de stamkroeg van m'n collega Rob. Hij heeft iedereen uitgenodigd dus het wordt een hele happening zei hij ;-) Ik heb al een lijstje gemaakt met dingen die ik nog wil doen voordat ik ga en plekken waar ik nog heen wil. Het enige wat ik eigenlijk nog wil doen is met een koets en paard en wagen door het park. Verder heb ik eigenlijk alles gezien en gedaan wat ik wilde doen. Als ik terugkijk op deze periode kan ik niet geloven dat ik zoveel leuke dingen heb gezien, gedaan en meegemaakt. Ik had dit voor geen goud willen missen. Heb hier echt een toptijd gehad en me heel erg in NY thuis gevoeld. Ik denk ook wel dat ik nog terugkom hier voor een tijdje. There is no place like New York City dat is 1 ding wat zeker is. Vooral de mensen die ik hier ontmoet heb (m'n collega's en de meiden in t Webster vooral) hebben deze tijd onvergetelijk gemaakt voor mij.Ik ga het zeker missen maar kijk ook ontzettend uit iedereen weer te zien in NL!

Nogmaals bedankt aan degene die hier op bezoek geweest zijn bij me, ik vond het super om deze geweldige plek met jullie te delen en alles te laten zien!

Nou voor je het weet ben ik weer thuis...in a New York minute :-)

Bedankt voor het volgen van deze blog vond het super leuk om te doen en het is voor mij ook een dagboek geweest en leuk dat ik het altijd kan terug lezen. :-)

Tot snel in NL!!!!!

dikke kus

  • 11 Januari 2011 - 21:00

    Rymke:

    Oh meisje, ik pink zelfs bijna een traantje weg bij het lezen van je laatste blog... ;-( Gelukkig voor ons kom je gauw weer naar huis en dan kunnen wij weer volop van onze Tess genieten. Ik had je zooooo graag opgezocht, dat je weet je wel...

    Tot heel snel liefy!!!

  • 12 Januari 2011 - 07:22

    Marlies:

    Hoi Tessa,
    Ik heb de weblog doorgestuurd gekregen en ik wilde je een fijne laatste week toewensen. Ik heb je voor het eerst in jaren gezien op het nieuws! Erg leuk. Wie weet dat we elkaar nog eens zien. Ik vind het geweldig te lezen dat je zulke mooie kansen aangrijpt zoals naar NY gaan en volop geniet van wat je doet!
    Je nicht Marlies

  • 12 Januari 2011 - 08:17

    Lizet De Boer:

    Hi Tessa,

    super weer een geweldig verhaal.
    en ja, wij ontvangen je / jullie natuurlijk weer graag op de silodam.
    geniet van je laatste dagen !
    en tot snel.
    liefs,
    Lizet

  • 12 Januari 2011 - 08:55

    Oom Rob:

    Hoi lieve Tessa,

    Wat leuk weer van je te lezen! Nog een heel fijne laatste week en een goede terugreis. Heel fijn om je straks weer te zien!

    hartelijke groet en kusjes

  • 12 Januari 2011 - 09:10

    An Zw.:

    Lieve Tessa, ik heb steeds genoten van je enthousiaste verhalen (in uitstekend Nederlands!), bedankt.
    Wens je nu succes bij je terugkeer naar Nederland, waar alles misschien een stuk kneuteriger is, maar toch ook wel weer heel gezellig.
    En wat zal mams blij zijn als je weer "onder handbereik" bent.....
    Groet van AnZw.

  • 12 Januari 2011 - 10:41

    Guus En So:

    Lieve Tessa,

    Nou, jij hebt wel een bruisend leven hoor. Heel leuk. So en ik wensen jij een goede thuisreis en natuurlijk sterkte om weer te wennen aan alles in Nederland. Doei!!

  • 12 Januari 2011 - 16:51

    Oma En Opa Slebos:

    Hallo Tessa, we lazen je laatste mooie verslag. Je hebt daar een prachtige tijd gehad. Dat wordt weer wennen als je thuis bent. Een voorspoedige terugreis gewenst. Tot ziens in Nederland! Hartelijke groeten en liefs van opa en oma Slebos. XXX

  • 13 Januari 2011 - 14:55

    Jos En Ben Uit Uden:

    Tessa,deze ervaring pakken ze niet meer af.wat heb jij 1 hoop fantastische dingen beleefd waar je straks met plezier op terugkijkt.geniet van je afscheid,goede reis terug en tot ziens in NL.
    hartelijke groeten Jos en Ben.

  • 13 Januari 2011 - 15:20

    Cynthia:

    Jaaaaa!!! Laatste weekje alweer. Wat een heerlijke tijd heb je gehad!
    Ben helemaal happy dat je volgende week weer in NL bent :-)
    tot snel mop

  • 17 Januari 2011 - 07:26

    Yvonne Römer:

    Hai Tes, ik heb genoten van je verslagen. Wat een leuke tijd heb jij gehad. Goede reis terug en tot in Monnickendam.

  • 20 Januari 2011 - 10:32

    Kirsten:

    Hai lieve meid,

    Wat vliegt die tijd voorbij! Al je verhalen klinken echt zo mooi!! Echt om jaloers op te worden, wat een ervaring! Ik zie dat je alweer terug bent in NL als het goed is. Snel afspreken en dan kan ik je verhalen in levende lijve horen.

    Welkom thuis meis!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Tessa

Actief sinds 05 Aug. 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 40512

Voorgaande reizen:

02 November 2011 - 14 December 2011

Expeditie INChina 2011

06 Augustus 2010 - 17 Januari 2011

New York, New York

Landen bezocht: